
Onder bestuurlijke diensten verstaan wij het:
- op inzichtelijke wijze inrichten van administratie en archief (met inachtneming van wettelijke archieftermijnen) van de VvE voor inzage door leden en/of geautoriseerde derden.
- Opstellen van door de vergadering vast te stellen mandaat ter incassering van ledenbijdragen.
- Bijhouden van de ledenadministratie en het voeren van bijbehorende correspondentie
- Optreden, zowel in- als extern, als behartiger van de belangen van de VvE.
- Volgen van en onderhouden van contacten met de overheid over zaken die de VvE aangaan
- Verzorging van administratieve formaliteiten voor autoriteiten, zoals vergunningen.
- Vervullen van de secretariaatsfunctie (aanspreekpunt) voor de VvE.
- Ondersteunen van de vergadering van eigenaars, commissies en anderzijds gedelegeerden over procedurele aangelegenheden.
- Organiseren van jaarlijks één algemene ledenvergadering en het verzorgen van bijbehorende correspondentie zoals uitnodiging, agenda, volmachten, notulen e.d.
- Voorbereiden van door derden te voeren gerechtelijke procedures en het in concept neerleggen van standpunten van de VvE t.b.v. verweerschriften.
- Collectief verzekeren en het voldoende verzekerd houden van het onroerende goed en daaraan verbonden zaken.
- Behandelen van alle assurantiezaken met inbegrip van schade-afwikkelingen welke onder de dekking vallen van de door de VvE afgesloten verzekeringen.
- Uitbesteding van servicewerkzaamheden als schoonmaken.
- Het in overleg met het bestuur opstellen en/of wijzigen van een huishoudelijk reglement en deze ter vaststelling voorleggen aan de algemene ledenvergadering.